Wednesday 6 February 2013

JDrama 2012~ Rich man Poor woman [Review]

 
 
Konnichiwa!!... kisah percintaan berbeza darjat yang unik.. hehe.. ramai yg membandingkan drama ni dgn drama2 korea.. ternyata drama 'Rich man Poor woman' telah memukau jutaan penonton dengan jalan cerita yang sangat menarik.

SINOPSIS

Drama ni mengisahkan pasal percintaan antara Hyuga Toru (Oguri Shun) dengan Natsui Makoto (Ishihara Satomi).. Hyuga merupakan president syarikat yg berjaya iaitu Next Innovation.. Manakala Natsui seorang pelajar yg sedang mencari pekerjaan.. Mereka berdua bertemu semasa Hyuga ingin mencari pekerja baru di syarikat miliknya.. Natsui telah memikat Hyuga utk menjadi pekerjanya dengan menggunakan nama Sawaki Chihiro iaitu nama ibu kandung Hyuga yg telah menghilangkan diri..

Dalam diam2 Natsui mula jatuh cinta pada Hyuga.. Walaubagaimanapun,, reaksi Hyuga sukar diduga,.. kerana dia mmg hebat dalam mencipta produk baru dan unik tetapi tidak pandai dalam bercinta.. Dia pada asalnya hanya menggunakan Natsui utk kepentingan syarikat mendapat projek2 besar..

Konflik timbul apabila rakan baik Hyuga, Asahina Kosuke merancang menjatuhkan reputasinya sebagai presiden.. akibat drp masalah yg ditimbulkan oleh Asahina,, Hyuga telah meletakkan jawatan dan Asahina menjadi presiden... Hyuga tidak menerima hakikat apabila Asahina telah menggunakan idea2nya utk menaikkan semula pendapatan syarikat... Natsui yg bersimpati dengan Hyuga telah banyak memberi dorongan dan semangat kpd Hyuga untuk memulakan syarikat baru..

Lama kelamaan Natsui merasakan dirinya tak diperlukan lagi dan mula menjauhkan diri daripada Hyuga.. Pada akhir cerita Hyuga dengan Natsui menjalinkan hubungan cinta mereka.. perghh.. so sweet drama ni.. hehehe

KOMEN

- Drama percintaan yg unik.. banyak bende yg kadang2 kita xjangka akan berlaku dalam cite ni..
- Konflik yg menarik minat untuk menonton drama ni smpai habes.. dah abes pon mcm xpuas.. kenape pendek sgt cite ni?? haha.. hope ade season 2.. hehe.. kebiasaan drama jepun mcm tu.. kalu best mesti ade season 2..
- cite ni bkn fokus pada percintaan je.. ade jugak masalah keluarga dan persahabatan.. touching gak..
- aku suke Ishihara Satomi dalam cte nih.. kalut tapi kelakar.. haha.. Oguri Shun lak dan macam Genji pon ade.. ngahaha..
- drama ni lebih romantik drp Hana Yori Dango?? ahah
- Serius drama ni TERBAEK!!

INFO

Tajuk: Rich man Poor woman
Genre: Romantik, Komedi
Episod: 11
Siaran Tv: Fuji Tv
Rating Tv: 12.4%
Tahun: 2012  
Lagu Tema: Hikari e- Miwa & Napa- Miwa
Pelakon utama: Oguri Shun, Ishihara Satomi, Arata & Aibu Saki

KARAKTER UTAMA

Hyuga Toru (Oguri Shun).. bijak dalam mencipta produk baru yg unik.. tegas.. kadang2 cepat marah.. xpandai dalam bercinta.. 

Natsui Makoto (Ishihara Satomi).. sangat kalut.. haha.. tapi kelakar.. suka kat Hyuga tapi malu nk bgtaw.. suka ambil berat dan banyak membantu menyelesaikan masalah Hyuga.. 


PREVIEW



ONLINE WATCHING
http://www.gooddrama.net/japanese-drama/rich-man-poor-woman

vote this drama for best jdrama 2012.. hehe.. rekemen sape2 yg blom tgk lagi,,

No comments:

Post a Comment