Sunday 1 November 2009

Seimbas lalu tentang bola sepak

Bak kate tipu iklan coca cola. Makan bola minum bola tido bola. Sume pasal bola. Tapi best gak gak. Dulu aku suke la main bola sepak ni bile time sekolah rendah dulu. Tapi di sebabkan dah pakai cermin mata, masuk sekolah menengah time kat SMT Dato' Lela Maharaja, Rembau, aku dah x berape minat main bola sepak. Aku lebih suke main bola tampar, badminton n ntah ape lg ntah. Pelik kan. hahaha. Aku pon pelik gak. Bila kat UTHM ramai member2 aku ajak main futsal tapi aku x join. hahaha sori r weyh. Busy2. Insyaallah pas ni aku join la korang main.

Cerita pasal bola nih... hmmmm... mane mula dulu eyh. Kita mulakan kat Malaysia dulu lah.

Agak2 korang sape yang masuk final Piala Malaysia. Aku rasa Kelantan ngan Negeri Sembilan yg dpt masuk. Hahaha. Memang betul pon. Malam tadi dah lawan. Negeri Sembilan vs Kelantan final nanti. Cam ne la Selangor boleh kalah lak hari itu. Siot je. Nasib baik Johor Fc kalah skali. Senyap la budak2 Johor ni. Huhuhu. Kalau x heboh macam dh mng piala dunia.kahkahkah. ermmm final ni aku rase Negeri Sembilan la yg menang. 2-1 dah la sebab Kelantan ni hebat gak. Hebat ngan dia punye sorakan penyokong. Macam dalam EPL lak, fanatik giler.
hahaha.. kita g kat EPL lak. hurmmm. Korang taw kn Liverpool kalah lagi. hahahahahhahahahaha. Lawak giler. Ape la badi Liverpool ni kan. Malang sungguh. Baru je nak berlagak kuat bile menang nasib mase lawan Manchester Utd hari tu. Itu lah berlagak lagi. Kan dah kalah. Suka sangat cakap besar. Dah2 x leh kutuk2 sangat Liverpool mengamuk lak member aku yg sorang tu. hehehe. hmmm... ape lagi pas ni ek.. adakah Rafael Benitez kena pecat. Tunggu je la. Itu lah dia dunia bola sepak EPL.

Chelsea pulak. hmmmm... kuat gak ek. Ingat cam ayam2 jew. huhuhu. Bagus gak Ancelotti ni manage Chelsea. Asyik menang besar je. tapi kadang2 kalah gak. hahaha. tak sabar lak nak tengok Chelsea lawan Manchester Utd nanti. Agak2 sape la mng ek. Yang kuat la menang. Tapi bola sepak ape2 boleh jadi. Real Madrid pon boleh kalah ngan kelab yang tak setaraf ngan dia. hehehe.. Ape2 pon blues is not my colour yet. hahaha.
Yang lain2 macam Arsenal, Manchester City ngan Tottenham memang nampak cam bagi saingan kat EPL. Yang x boleh belah skang ni Liverpool je kowt. Dah 5 kali kalah. Kalau minggu depan 6 kali kalah. hahaha. Ehh terkutuk Liverpool lagi. hahaha. Sori2.

Ini fav aku. Manchester Utd. hahaha. Memang tak mengecewakan la musim ni. Kalah ngan Burnley(adus ngan kelab kerdil lak tu) n Liverpool(kalah nasib) je . huhu. Tapi memang tak dinafikan ManU macam terasa kehilangan Cristiano Ronaldo. ape tak nye susah sgt nak tengok ManU dapat gol. Kalau menag pon sikit je. 1-0, 2-1. hmmm asalkan menang. hahaha. Minggu depan kena tengok ManU lwn Chelsea. Xleh nk wat ramalan. Kalu kalah kang wat malu jew.hahaha. same2 la kita tengok.

Kalau kat Siere A Itali lak aku minat Inter Milan. Memang x de tandingan dalam liga Itali. Nampak macam boleh jadi juara lagi tahun ni. Juventus pon dah kalah lagi malam tadi. Kalau La Liga Sepanyol, aku minat Valencia sebenarnye sebab ade David Villa. hahaha. Tapi nampak macam Barcelona yang boleh menang lagi. Real Madrid x leh blah la.hahaha. Harap ramai star bile x de Cristiano je kalah. hmmm...

Bola sepak macam2 boleh jadi. Semua yang tertulis di atas hanya lah hiburan semata-mata. mane la taw nak reles tension. nak final ni kan. hahaha.

No comments:

Post a Comment