Tuesday 24 November 2009

Seimbas lalu Tahun 2 Sem 1 d' UTHM

Setahun setengah aku berada di UTHM mengambil kursus Diploma Kejuruteraan Mekanikal serta Teknologi. Kadang2 rasa macam baru lagi belajar kat cni.. Cepat betul masa berlalu sampai x sedar aku dah habis separuh tahun 2.. hahaha.. Dalam tahun ni bermacam benda dh berlaku daripada tinggal kat Kolej Kediaman Tun Dr Ismail (KKTDI) sampai lah kat Kolej Kediaman Taman Kelisa (KKTK).

Kolej Kediaman Taman Kelisa
Mula-mula dengar pengumuman suruh pindah kat cni x senang duduk dibuat nye.. Yelah mana x nye dah selesa duduk kat KKTDI tiba2 masa ngah final sem 3 diorang suruh pindah pulak.. Masa tu masing2 g tengok kolej baru macam mana keadaannye.. Ada yang kata jauhlah, rumah kedai je sempit dll.. Aku pulak sampai dah plan ngan roomates nak duduk rumah sewa je nanti.. Tapi x dpt lak sebab ada kontrak 2 tahun katanye.. hmmmm

So, awal bulan Julai 2009 aku mendaftar kat kolej baru ni.. Sebenarnya awal2 aku dah plan nak duduk sama bilik lagi ngan roomates aku dulu.. Tapi x dpt lak.. Adoyai.. Xpe lah aku dapat duduk satu bilik ngan Adenan.. Bilik asal K046 tapi tengok bilik kat depan besar sikit pegi mnx tukar, dapat la bilik K047.. Memang awal2 duduk ada je x kena.. Macam2.. hahaha.. Tapi satu je yg x puas hati.. Xde wifi macam kat dalam kampus.. Xde wifi x leh hidup aku.. harapkan ada tv je la.. bukan selalu tengok pon.. nasib baik kat cni ade washing machine (sentakuki dalam bahasa jepun..hehehe) senang ckit hidup aku.. pandai UTHM ni ambil hati pelajar.. hahaha..

Lama2 dah jadi seronok lak duduk kat cni.. Aku pon dah jadi rapat ngan member2 kelas aku.. Yelah time aku kat KKTDI dulu roomates aku x same kelas ngan aku.. Anep kelas lain lepasan sijil Politeknik, walaupun kos yang sama tapi kelas x same., Usop ngan hisyam amek kos Mekanikal pure so x same kelas laa.. Bila dah sampai KKTK ni diorang kumpul dalam 1 rumah ikut kos yang same.. Aku pon mula rapat ngan Mierul(dulu kat KKTDI duk blok lain, time kat kelas je jumpa), shahrol(dulu kalu jumpa aku mnx topup jew, jarang borak2), Chad (jarang datang bilik dia n dia pon lagi jarang dtg bilik aku) n jhart(dulu slalu jumpa sebab satu group utk math 2 n dtg blk aku pon mnx topup jew..hahaha) n sume lahh senang cerita.. hahaha

Topup
hmmmm.. masa kat KKTDI dulu aku rasa untung ckit jual topup.. Dalam satu hari boleh habis RM100.. Time tu ramai pelanggan tetap aku.. hahaha.. pelanggan tetap aku dulu Ahcong, mamak, Napi, Anep, Shahrol, Jhart, Usop, Aqim, Kak Naza, Kak Akma, Ain, Ecah ngan Aishah n bdk2 yg dkat ngan blk aku(aku lupa nama diorang sbb x pernah tanye pown..hahaha).. ramai tu.. setiap hari nama2 ni lah yang mnx topup kat aku.. Tapi skang kat KKTK x ramai dah.. Skang ni yang biasanye Anep, Shahrol, Jhart, Kak Naza, Kak Akma n bdk2 pompuan kelas aku.. Yang agak sedihnye byk pulak yg berhutang tu yg menambahkan rugi aku sem ni.. Sem dpn x taw laa.. Anep dh pndah g KKTSN, kurang lagi pelanggan tetap aku.. hahahaha.. Insyaallah sem dpn aku buat plan baru..

Virus Drama Jepun
Ni agak kelakar ckit gak la.. sebab aku x sangka boleh jadi macam ni.. macam mane tu.. mula2 aku masuk kat cni aku dah start dah tengok cerita Jepun.. Time 2 byk gangguan.. Ada jew yg perli2 aku.. Dulu aku kat KKTDI xde gangguan pon.. Usop pon layan jew cite2 jepun yang aku tengok.. Hisyam pon layan skali.. Anep lak time tu x terkata ape sbb member2 dia (Napi ngan Khairi) pon dtg blk pnjam cerita jepun aku.. hahaha.. Kat KKTDI lagi dah mula virus drama Jepun aku ni.. termasuklah Shahrol, Noh ngan Adenan.. Masa tu cerita favorite kat cni cerita "ROOKIES".. Ramai yg pnjam dvd cerita ni kat aku.. aku lak smpi 5 kali tengok.. hahaha.. Skang ni fenomena terbaru kat KKTK ni bermula masa dekat2 nak raya.. Rasanya yg start dulu Akmal, dia pnjam cerita 'Team Medical Dragon 2'.. Lepas abis jew tengok cerita tu dia mnx lg cerita jepun.. hmmm.. Ape lagi aku bg cerita 'Hanazakari No Kimitachi E' pulak.. Pergghh.. siap download tu lagu tema cerita ni 'Peach- Ai Otsuka' ngan 'Ikenaitayo-Orange Rays' hahaha.. Skang ni cerita ni yg famous kat cni sampaikan Izha ngan Saha pon tengok skali.. Dasyat2 smpi tngkat 3 virus drama jepun aku ni.. hahahahahahahaha..

Semester yang palin busy
Aku rasa semester ni lah yang palingh busy.. X dpt rehat.. Dalam sebulan tu ada 6 test ngan 5 presentation.. Perghhh.. memang gile.. X cukup tdo dibuat nyer.. Tu yang jarang ckit tengok cerita2 Jepun masa tu..Masa cuti ni lah nak layan habis-habisan.. hahahaha..

DDT yang ceria
Sememangnya kelas 2DDT ceria selalu.. Setiap kelas meriah ngan telatah bdk2 kelas kiteorang.. Nak2 lagi lect yg sporting.. lagi laa.. belajar pown best.. Bdk2 kelas DDT ni suka bergambar.. hahaha.. masing2 pandai possing.. Nak2 lagi ada camera DSLR si Chad.. Mana2 pegi mesti bergambar.. hahaha.. Tapi dalam keceriaan kelas DDT ni ada gak masalahnye.. Bdk2 pompuan ade perselisihan faham pulak.. hmmmm.. Benda kecik jew.. Harap2 cepat berbaik semula.. Masing2 dah besar panjang dah masuk Universiti pon.. Xkn mudah percaya dengan cerita orang lain.. Lupa sengketa yang lama buka buku baru.. setiap manusia buat kesilapan.. Sememangnye kita tidak dijadikan sempurna, ada kekurangannya..My bezday..
Hmmm... bezday aku 3hb Oktober.. Terima kasih member sekolah aku yang wish aritu.. Mmbr2 kat UTHM pon same gaks.. Terima kasih.. sume wish kat aku.. nasib baik x kena baling telur.. sebab diorang taw lmbt.. hehehe..

Bola2
hahaha.. buat kali pertama aku main futsal masa lepas abis paper final yang terakhir.. bukan x minat cuma busy laa.. hahaha.. Aku kat cni slalu kena pressure ngan fan2 Chelsea kat cni.. pening2.. poyo betul.. belum jadi juara lagi.. dah kecoh.. Aku ngan Jhart jew yg fan ManUtd.. hahaha.. Sori la weyhh.. x tergerak lagi nak join Chelsea.. Blue is not my color.. hahahaha..

Join JTPI
aku sebenarnya tak sangka lak boleh join Jawatankuasa Teman Pusat Islam nih.. sume ni gara2 azrin.. hehehe.. aku ingatkan g Klebang kat Melaka ari cuma kem motivasi, rupa2nye jadi ahli JTPI lak.. hmmmm x sangka pulak aku dpat jadi AJK JTPI UTHM.. macam2 program aku pegi.. Ari tu pegi KEMSIS kat Pahang.. Masa raya lak g open house kat umah Dato' Wahab kat Shah Alam.. n macam2 lagi..

Kenangan Terindah Sem 3
Aku rasa semester ni byk g jln2 ngan bdk2 kelas.. g berbuka puasa ramai2, g konvoi raya, wat open house n g jln2 mandi-manda kat Bekok.. Memang best gler.. Enjoy kelas 2 DDT..

Hmmm.. seimbas lalu Tahun 2 semester 1 / Semester 3.. Macam2 dah berlaku.. Semuanya adalah ketentuan Allah S.W.T.. Hope semester depan akan lebih ceria.. Harap2 semester ni pointer aku maintain.. takut gak ni.. hahaha..
Sayonara Semester 3.. Matte ne Semester 4..

2 comments:

  1. http://chadcikun.wordpress.com says:
    hahahaah...smpi camni aq nk memperkenalkn blog aq...trok tol!

    wawawaaaaaaa....besh la weyh post ni...aq ske bile korang berbicara ttg DDT yg mmg ceria+seronok...huhu...aq mmg skekn ny...aq dah anggap korang adek-beradik dah sume...korang mmg trlalu best...

    hope kekal mcmni sehingga akhir hayat kite yee...=)

    "peace no war" jom join kami!=P

    ReplyDelete
  2. sila lah berkunjung ke blog chad: chadcikun.wordpress.com ... hahaha... aku promote lg ni.. siap letak kat column 'blog fav' aku...dulu masa mula2 aku wat blog mcm ko gak g kat blog org promote blog aku.. ahahaha..

    ape2 pon DDT the best

    ReplyDelete