Monday 23 November 2009

DIVE!!


Moshi2 minasan... hmmm sejak kebelakangan ni aku asyik tengok movie Jepun lak. Yelah asyik tengok drama jew. Sekali sekala nak gak try tengok movie Jepun. Tapi aku x brape taw sgt pasal movie2 Jepun ni lagi pon x ade promosi kat Malaysia.. ahaha.. Maka aku terasa teringin lak nak tengok movie 'Dive' ni. Ni pon pasal aku konfius nak beli dvd ape??? Nak dijadikan cerita masa tu aku g jalan ngan member aku ni, Shahrul kat Metro Point Kajang. Haaa ape lagi bile dh sampai kat cni rugi x singgah kedai dvd 'CLASSIC'.. Kedai dvd nombor 1 kat Kajang.. hahaha.. Aku rasa kedai dvd ni la yg paling best skali kat Kajang. Cakap je cerita ape korang nak sume ade, nak2 lagi cerita2 Jepun, Korea ngan animasi. Siap ade promosi lagi.. hahaha..

AKu beli movie 'DIVE' ni pon promosi gak. Dapat la RM12.90. Kalu kat kedai lain RM16.90. Tu yg untung nye beli kat cni. murah. Aku beli pon sebab ahmoi kat kedai tu kata cerita ni best. Aku pon beli la. Tapi memang best beb. x rugi la beli harga promosi. harharhar....

Movie ni cerita pasal sukan terjun. Kalau Rookies dulu aku tengok pasal sukan besbol tapi yang ni lain lak. Matlamat dalam cerita ni hampir same cuma untuk sukan terjun ni diorang nak ke sukan olimpik beijing memandangkan movie ditayangkan pada tahun 2007 mmg lojik laa dia cakap pasal sukan olimpik.

Cerita ni kalu sape2 yang tengok mesti rasa tercabar gak la.... sebab ape??? sebab semangat yang ditonjolkan. Daripada x pandai sehinggalah mampu menempatkan diri ke sukan olimpik. Itulah semangat yang ditonjolkan dalam movie ni. Memang banyak isi2 tersirat kalu korang hayati movie ni betul2. Ada gak scene2 yang romantik, ala biase la cerita remaja.. hahaha.. agak dramatik ckit le..
Sinopsis ckit pasal movie ni;
Mengisahkan pasal 3 remaja yang menyertai kelab renang(Mizuki Diving Club). Misi kelab ni nak melahirkan ahli yang layak memasuki sukan olimpik. Yoichi Fujitani, anak jurulatih kelab ni paling berbakat daripada semua ahli dan sering memenangi kejohanan terjun kat Jepun. Tomoki Sakai pula kuat berusaha. Dia menyertai kelab ni atas pelawaan Fujitani. Dia berlatih dengan kuat sehinggakan terpaksa mengurangkan masa bersama-sama keluarga dan girlfwenz nyer. Tapi akhirnya dia berjaya menjadi salah seorang jaguh sukan terjun dan berjaya layak ke saringan sukan olimpik. Sorang lagi ialah cucu kpd bekas penerjun Jepun, Shibuki. Tapi dia ni lain ckit. Ada masalah. Ada bakat tapi sering kali terjun ikut suka hati. Atas nasihat jurulatih cun, Kayoko Asaki, Shibuki akhirnya dapat menyertai saringan ke sukan olimpik.

Komen la ckit;
-Movie yang best. Jarang jumpa movie macam ni kat Malaysia. Nape nak bandingkan ngan movie Malaysia??? sebab kebanyakan movie kat Malaysia suka terikutkan barat. Asyik2 filem cinta. X macam filem dulu masa zaman P. Ramlee.
- Jalan cerita agak menarik. Memang x bosan tengok 2 atau 3 kali. Tapi lepas tu x taw la.
- Ending yg x brape menarik. Movie ni kelemahan dia kat ending. Sebab lepas Tomoki abis buat terjunan yang luar biasa, movie ni terus habis...hahaha.. tu la ending dia jew yg kureng disini.

Brape bintang nak bagi yerk;
Daripada 10 bintang.. boleh bagi 6 bintang
kalu aku la.. kalu korang x taw.. hahaha.. try la tengok

No comments:

Post a Comment