Tuesday 22 September 2009

DISEBALIK KISAH BENAR LAMAN WEB SO SIAL 'FACEBOOK'


Amaran ini dikeluarkan kepada semua yang telah atau yang ingin menyertai laman web so sial ini.

Ini kerana, aku dapat tahu laman web ni ada kait mengait dengan kekejaman yang berlaku di Palestin.

Kalau korang nak tahu, pencipta laman web ni ialah Zurkerberg, seorang mahasiswa Universiti Harvard. Dia telah mencipta laman web ni pada tahun 2004.
Beruk sebelah kiri ni lah Mark Zuckerberg

Tahun lalu bilangan pengguna 'FACEBOOK' mencecah 140 juta orang. Tapi baru-baru ni 'FACEBOOK' menyatakan penggunanya kini mencecah 240 juta orang. Dasyat! dalam tempoh masa terdekat dah meningkat sebanyak 100 juta orang. Siapakah yang menyumbang kepada peningkatan ini??? Anda ke???

Dalam kegairahan korang melayari 'FACEBOOK' ni, kerajaan Iran telah menyekat penggunaannya pada pilihan raya presiden lepas bagi menghalang kempen di lakukan oleh calon yang bertanding. Majlis Ulama Indonesia turut mengharamkan penggunaan 'FACEBOOK' di sebabkan laman web so sial ni menjadi punca utama perlakuan tak senonoh dan seks sebelum nikah.

KAITAN ZUCKERBERG DENGAN ISRAEL

Zuckerberg menjadi anggota Alpha Epsilon Pi(AEPI). Sebuah pertubuhan kuat persaudaraan Mahasiswa Yahudi di US dan Kanada yang merupakan satu-satunya pertubuhan persaudaraan di Israel. Asas utama pertubuhan ini untuk membina semangat kepimpinan dikalangan mahasiswa Yahudis sekali gus menjadi pemimpin bangsa di masa akan datang yang benar2 memahami nilai, idea dan etika Yahudi.

FACEBOOK MENYOKONG SERANGAN ISRAEL KE ATAS PALESTIN

Seorang pengguna facebook, Joel Leyden(wartawan Israel News Agency) telah memanfaatkan laman web so sial ini dengan menyokong serangan Israel ke atas Palestin. Dia cipta FACEBOOK dia sendiri selepas 3 jam serangan pertama Israel ke atas Palestin yang telah menjadi pembakar semangat kepada pengganas2 Israel. Dengan kesempatan ni, si Leyden ni berserta dengan video di Youtube telah memberi penjelasan kepada dunia tentang kenapa Israel menyerang penduduk Palestin yang dilabelkan sebagai pengganas Islam.

FACEBOOK TUTUP AKAUN KUMPULAN YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM

'FACEBOOK' telah menutup akaun kumpulan Cyber Jihad dan Arrahmah dari Indonesia yang lantang memperjuangkan agama Islam melalui 'FACEBOOK'.



TANGGUNGJAWAB KITA UNTUK MEMBOIKOT FACEBOOK

Aku mendapat sumber ni di blog muhammadzulhusmi.blogspot.com dan di laman web ohtidak.com

Sebar-sebarkan untuk pengetahuan semua

1 comment:

  1. hmmm.. ingat xnk main facebook slpas 3 oktober 2009.. huhuhu

    ReplyDelete