Friday 18 December 2009

Melangkah ke tahun baru 1431 & 2010... Akemashite Omedeto Gozaimasu


AKEMASHITE OMEDETO GOZAIMASU!
あけましておめでとございます!
SELAMAT TAHUN BARU!
Bersyukur kita kepada Allah kerana dipanjangkan umur kita serta dapatlah kita bertemu dengan tahun 1431 hijrah dan 2010 masihi. Berakhir sudah 1430 hijrah dan 2009 masihi dan kini bakal menjadi sejarah dalam kehidupan kita. Tutup buku lama buka buku baru. Lupakan sengketa lama. Gomen ne, aku tulis awal pasal tahun baru ni sebab lepas ni lame lak aku x update blog ni. Minggu depan nak g Bandung lepas tu terus je balik Johor.. haha balik UTHM la.. Semester baru pon dah nak mula nih.. so minggu2 akhir 2009 ni agak busy ckit.. Gambar kat atas hanyalah sekadar hiasan dan xde kena mengena rasenye ngan tajuk.. aku main download je gambar ni sebab dia tulis 'new tokyo tower'.. nak gantikan tokyo tower yang lame ke?? entahlah.. harap2 moga2 aku dpt menjejakkan kaki ke tokyo tower nih.. huhuhu.. insyaallah..

Sekejap je aku rasa tahun 2009 nih. Itulah ayat yg akan kita dengar bila dah ujung tahun. Lepas tu sume orang akan bgtaw azam diorang masing2. biasanya azam2 tu akan dibawa ke tahun yg seterusnyer. Mcm tulah cerita nye..huhu.. Aku pon ada azam gak tahun 2010 gak.. hahaha.. Yang pertama aku nak naikkan pointer aku utk sem2 dpn n aku nak try dapat dekan. Insyaallah. Kalu orang lain boleh kenapa kita x boleh buatkan. Aku dapat inspirasi nih drpd member aku (Jhart) hahahahaha.. Sebab aku tengok dia blaja dari awal lg so dia leh score sem ni nak2 lagi dapat dekan seyhh.. haha.. Congrates Jhart.. ramai rasenye member2 aku yg pointernye naik sem ni.. Aku je x naik n x turun. Cam tu je. huhu.. Yang kedua pulak sem ni aku nak jimat2 ckit sebab sem lepas aku dah boros =D..hahaha.. Aku nak kawal perbelanjaan aku sem depan.. Nak2 lagi kalu xde ape2 halangan ayah aku nak bg aku bawak kereta lak.. Senang ckit nak kemana-mana .. hmmm Aku dah bajet duit dah RM150 hanya utk aku beli2 dvd cite2 Jepun..huhuhu.. paling maksimum tuh.. Makan pon ala kadar je lah.. balik umah melantak abis-abisan.. Rindulah aku masak lomak cili api mak lang aku ngan Jering masak cili api Cik Sopi.. Dah la gulai2 kat Batu Pahat x sedap.. marah lak org batu pahat nanti..heeee.. Tapi Asam Pedas Ikan Pari Pt Raja paling sedap.. Lagi ape ekk.. hmmm.. Kalu boleh lepas nih aku x nak wat keje last minit.. Dah serik dah sem2 sebelom nih wat keje last minit.. pas ni siapkan keje baru main game..huhu..

Time2 macam ni aku suke imbas balik ape yg dah berlaku sebelum ni, ape yg aku wat awal2 tahun 2009. Semuanya dah jadi sejarah. Banyak yang aku blaja tahun ni. Of course la aku byk blaja kat uthm nih.. bukan senang amek jurusan mekanikal nih.. poning jugak palo den ni..huhuhu.. Semenjak aku masuk uthm nih macam2 jenis manusia yg aku kenal.. Sume nye ade perangai yg berbeza-beza. Ade yg suke main game, ada yg suke main msj n gayut lame2, ade yg suke tengok anime, ade yg pendiam, ade yg byk cekadaknyer n yg x leh lupa org yg suke fire2 org nih.. hahaha.. yg ni agak lain ckit bg aku.. sblom ni ade gak member aku yg mcm ni.. tapi yg kat cni semacam ckit.. kdg2 aku jadi fobia ngan org ni.. tapi dia pon baik je ngan aku so aku pon xdew la nak amek hati sgt.. kalu ikut kan hati..hahaha.. xde la aku x da niat jahat kat member2 sendiri walaupun pintu bilik aku pernah kena tendang sampai berlubang..huhuhu.. Walaupun kadang2 aku ade termakan hati ngan member2 sendiri, tapi xde pon simpan ape2 niat jahat.. Kadang2 lawak2 diowang ade yg susah aku nak terima sbb nampak mcm kasar ckit.. nak2 lagi aku ni agak touching ckit.. so mudah terasa laa.. tapi x sape pon taw.. aku ni mmg suka berahsia even family sendiri x pernah taw yg aku pernah couple sblom spm.. huhu selalunye aku cite sume kat ex-roomate aku(bdk sijil)..suke hati je panggil bdk. padahal 3 tahun lebih tua drp aku tuh.. haha.. entah kenape kalu aku borak2 ngan dia abes sume rahsia aku cite kat dia.. Lagi pon dia ni good listener.. slalu bg respond yg meyakinkan aku walaupun simple2 je.. huhu thanx bro.. lepas nih jarang jumpa la sebab dia dah pindah tsn lak..

Pengaruh cerita Jepun

Haaaa... ni yg aku nak cerita nih.. ingat nak wat tajuk satu lg.. tapi malas la. Lagipon benda pon terjadi pada tahun 2009.. Ni aku senaraikan cerita2 Jepon yang aku tengok sepanjang tahun 2009
1. Rookies
2. One Litre of Tears
3. Hanazakari No Kimitachi e
4. The Tale of Yamada Taro
5. Gokusen
6. Gokusen 2
7. Gokusen 3
8. Team Medical Dragon
9. Team Medical Dragon 2
10. Great Teacher Onizuka
11. Hotaru no Hikari
12. Koizora
13. Satorare
14. Bloody Monday
15. My Boss My Hero
16. Ryusei No Kizuna
17. Myu anyo papa ni ageru
18. Stand Up!
19. Unfortunate life of Matsuko
20. Hana Yori Dango the movies
21. Dive
22. Negative Chaisaw Edge
23. H2
24. Atashinchi no Danshi
25. Kurosagi
26. Kurosagi the movie
27. Change
28. Koizora The Movie
29. Crows Zero
30. Crows Zero 2
31. Nobuta wo Produce n yg tgh tgok skang ni;
32. Buzzer Beat..
haaa... byk x.. baru ckit nih.. target utk tahun dpn nak tengok 50 cerita jepun lagi..ahaha
Maka ramailah aktor dan aktress Jepun yg aku kenal.. Aktor Jepun yg aku minat Oguri Shun. Aku pernah tengok dia berlakon dlm cerita Hana Yori Dango, Hana Yori Dango 2, Hana Yori Dango the Movie, Detective Conan, Hanazakari No Kimitachi e, GTO, Gokusen n yg paling best dalam cerita Crows Zero n Crows Zero 2.. Takiya Genji yeahh!..hahaha.. Satu lagi Miura Haruma.. Umur pon sebaya 19tahun.. dia ade berlakon dalam cerita Bloody Monday ngan Gokusen 3 n ada kuar gak kat Crows Zero 2.. Aku suke dengar suare dia.. Cool.. Yang lain2 lak Ninomiya Kazunari, Matsumoto Jun, Hiro, Kamenashi Kazuya(KAT-TUN), Nishikido Ryo(ble aku tengok dia berlakon dalam cerita one litre of tears n ryusei no kizuna teringat lak aku kat member aku, Fakhri kembar.,muka lebih kurang same) n Yamashita Tomohisa..
Kalu aktress lakk.. hahaha.. aku paling minat Horikita Maki.. Kawaii desune.. Aku suke tgok dia kat dlm cerita Hanazakari No Kimitachi e, Nobuta wo Produce, kurosagi ngan Atashinchi no Danshi.. Sorang lagi yg mantop Toda Erika(Ryusei no Kizuna, Boss ngan Death Note).. Yang lain2 Ayase Haruka, Innoe Maou,...
Drama2 Jepun nih banyak berkisarkan tentang kehidupan nak2 lagi tentang remaja.. Kebanyakannya akan membincangkan pasal matlamat hidup. Apa yg ingin dicapai dan bagaimana utk mencapainya.. Drama2 Jepun nih banyak memberikan kata2 semangat mcm dlm cerita Rookies.. N drama Jepun ni suke jadikan yg mustahil kepada tidak mustahil.. Tu yg besnyer.. So,, banyak isi2 tersirat dan tersurat.. Itulah yg menarik dalam drama Jepun nih.. X bosan ditonton n aku x akan abes tengok sampai aku sendiri dpt menjejakkan kaki ke Jepun.. Insyaallah.. Harap2 moga2..

SELAMAT TAHUN BARU 1431 HIJRAH & 2010 MASIHI... SEMOGA LEMBARAN BARU AKAN LEBIH MEMBERIKAN MAKNA DALAM KEHIDUPAN YANG AKAN DATANG.. SEBAGAI ALLAH YANG KERDIL KITA HANYA MAMPU REDHA DENGAN QADA' DAN QADARNYA.. INSYAALLAH
wassalam

1 comment:

  1. ngate ak nmpk....
    sape swoh sakat ak x tentu mase....
    time tu ak ngah tensen....
    sori klo ko terase...

    ReplyDelete