Tuesday 8 December 2009

Best Japanese Drama 2009

Konnichiwa! Skang makin byk pulak drama2 Jepun kat Malaysia nih. Mane x nye makin ramai lak yg minat. hahaha.. memang best pon. Aku x paham sape2 yg x minat tengok drama Jepun nih.. hehehe..Tapi memang x dinafikan drama Korea lagi popular daripada drama Jepun kat Malaysia nih.

Kat bawah nih senarai drama2 Terbaik Jepun pada tahun 2009 dan dah keluar pon kat kedai2 dvd seluruh Malaysia. Cepat giler. Baru abis ditayangkan kat Jepun terus keluar kat Malaysia. Murah2 pulak tu.. Cerita Melayu pulak aku tengok mahal2.. x paham aku.. huhuhu..

1. Ryusei No Kizuna.
Drama ni cukup popular kat Jepun. Adaptasi dari novel terlaris. Nak2 lagi pelakonnya pon best2 belaka.Sape x kenal Nishidiko Ryo(Taisuke) yg memegang watak Asou-Kun dalam drama popular One Litre Of Tears(Ichi Rittoru No Namida), Toda Erika(Shizuna) aktress cun popular kat Jepun skang ni ngan Ninomiya Kazunari(Koichi) anggota kumpulan Arashi.. hahaha. Member aku, Alham pon kata drama ni best.. Aku letak drama ni sebagai yang paling best sebab drama ni paling banyak menang awrds kat Jepun.. semua pelakon utama drama ni menang awards best actor(Ninomiya Kazunari), best supporting actor(Nishidiko Ryo) n best supporting actress(Toda Erika). Drama ni ada 10 episod jew..
Popularity Drama ni kat Jepun : 16.3 %
Drama terbaik dalam:
- 59th Television Drama Academy Awards
- 12th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Fall 2008)

Kalu kat MySoju.com popularity drama ni 4 bintang.

2. Buzzer Beat
Drama ni aku x tengok lagi..hahaha.. aku pon x sure lagi drama dh kuar ke kat Malaysia sebab drama ni baru abis ditayangkan kat Jepun pada 21 September 2009(Fuji Tv). Aku pon x taw nak komen ape sgt pasal drama ni. Tengok macam best nak2 lagi ada Yamashita Tomohisa yang berlakon dalam drama Kurosagi..ahahaha.. taw je aku ni.. Drama ni ada 11 episod jew..
Popularity drama ni kat Jepun : 14.3 %
Aku rasa drama ni sesuai letak sebagai drama kedua the best tahun 2009..
Drama terbaik dalam;
  • 62nd Television Drama Academy Awards
  • 13th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Summer 2009)
Kalu kat Mysoju.com popularity drama ni 4 bintang.
  • Best Drama (Summer 2009)

3. Boss
Ermm... drama ni aku x tengok lagi. mmg nak beli n tengok drama ni sebab ramai org cakap drama ni best gler walaupun tgok heroin dia tua ckit... ahahaha.. Tapi Toda Erika ade berlakon dalam drama nih.. cun laahh.. hahahaha.. mesti tengok nih.. drama ni ada 11 episod jew.
Popularity drama ni kat Jepun : 17%
Drama ni aku letak drama ketiga the best la sebab drama ni boleh tahan gaks.
  • Drama terbaik dalam 61st Television Drama Academy awards.
Kalu kat Mysoju.com popularity drama ni 3 bintang.

4. Mei-chan no Shitsuji

Dah agak lama aku tengok dvd drama ni kat kedai Classic dalam Metro Point Kajang nih... Sampai dah wat offer dah... ahahaha.. bila la aku nak tengok ni.. nampak cm best.. drama ni ada 10 episod jew.. Byk yg aku tengok org minat drama ni sebab pelakonnyer, Mizushima Hiro yg popular dalam drama Hanazakari No Kimitachi e ngan Zettai Kareshi.
Popularity drama ni kat Jepun : 14 %
Drama ni keempat the best drama Jepun laa... hehehehe
  • Drama terbaik dalam 60th Television Drama Academy Awards.
Kalu kat Mysoju.com popularity drama ni 5 bintang.

5. Smile
Hmmm.. drama ni aku x sure sgt best ke x.. Tengok popularity drama ni kat Jepun pon x macam drama2 kat atas ni.. kalu sape2 yg minat group Arashi may be diowang suka tengok drama ni sebab Matsumoto Jun watak utama nyer... hmmm Oguri Shun pon ada dalam drama ni.. Sape x kenal Oguri Shun yang jadi Takiya Genji dalam movie Crows Zero.. hahaha.. Drama ni ada 11 episod.
Popularity drama ni kat Jepun : 10.1 %
Drama ni kelima the best antara drama2 Jepun yang lain..
  • Drama terbaik dalam 13th Nikkan Sports Drama Grand Prix (Spring 2009)
Kalu kat Mysoju popularity drama ni 3 bintang.
  • Best Drama (Spring 2009)
Hmmm.. cuba aku susun kelima-lima drama ni ikut popularity kat Jepun;
1. Boss (17 %)
2. Ryusei No Kizuna (16.3 %)
3. Buzzer Beat (14.3 %)
4. Mei-chan no Shitsuji (14 %)
5. Smile (10.1 %)

Susun ikut popularity Mysoju.com lak;
1. 5 bintang ; Mei-Chan no Shitsuji
2. 4 bintang ; Ryusei No Kizuna & Buzzer Beat
3. 3 bintang ; Boss ngan Smile

Sumber rujukan; Drama wiki n mysoju.com

No comments:

Post a Comment