Tuesday 10 April 2012

Misake Number One = Gokusen ???

Misaki Number One!!

Gokusen

Konnichiwa.. skang ni aku ngah layan drama Misaki Number One!!.. tapi ape yang aku nmpak,, cerita nya se-akan2 drama Gokusen.. seyes! huhu..

Kedua-dua drama menceritakan tentang susah payah seorang cikgu perempuan mendidik pelajar-pelajar yang bermasalah.. Cume yang membezakannya,, dalam drama Misaki Number One,, cikgu perempuannya(Tennoji Misaki) sblom ni adalah seorang pelayan kelab malam.. disebabkan dia mempunyai pengaruh yang kuat kat kelab,, pemilik kelab malam tersebut menyerahkannya kepada pengetua Sekolah Tinggi Mido untuk membantu menyelesaikan masalah2 pelajar..
Misaki-sensei

Yankumi

Watak Misaki sama nasib dengan Yankumi sebab dapat kelas yang pelajarnya sumenya bermasalah, ponteng sekolah dan suka bergaduh.. pada awalnya,, kelas 2Z yang menjadi kendalian Misaki xde sorang pelajar pun yang hadir ke kelas,, so tugas pertamanya untuk pujuk semua pelajar datang ke sekolah.. dalam episod ke-dua Misaki berjaya pujuk sume pelajarnya datang ke sekolah.. situasi kelas Misaki saling tak tumpah same mcam situasi dalam kelas Yankumi.. hmmm3.. cikgu2 pon dalam drama Misaki Number One ni lebih kurang same je macam drama Gokusen.. ade sorang cikgu perempuan yang gedik,, seorang cikgu lelaki yang hensem tapi menggelabah, cikgu disiplin yang kerek (tapi cikgu ni perempuan pulak) dan ade sorang cikgu yang suke mengampu cikgu disiplin... ahahaha..

Mane kan x sama watak2 dan jalan ceritanya,, sebab kedua-dua drama di arahkan oleh Pengarah yang same iaitu, Otani Taro.. penulis skrip pon orang2 yang same jugak iaitu; Egashira Mishiru & Matsuda Yuto.. Pengarah Muzik pon orang same jugak iaitu; Oshima Michiru.. sebab tu kalu sesape yang menonton drama Misaki Number One mesti teringat kat drama Gokusen..

Tapi aku rase drama Gokusen lagi best daripada drama Misaki Number One.. kan3x~~?? ;P

4 comments:

  1. pehh...msti best jg kn cite nie...kena tgk ni..thanx coz dh bt review..

    ReplyDelete
  2. omo..crita nih..bru je hbis tgok..best! karina kan?? brbanding crita nih Gokusen best lg nih..cuma brbeza perwatakan Yankumi n Misaki..
    apa2 pun crita nih daebak!!

    ReplyDelete