Showing posts with label aktorJ. Show all posts
Showing posts with label aktorJ. Show all posts

Thursday, 14 February 2013

Senarai Pilihan Best JDrama Actor & Best JDrama Actress (2012)

Konnichiwa!! .. yoshh minasan.. jom undi aktor dan aktress faveret korang.. rase2nye sape korang rase lakonan terbaek sepanjang JDrama tahun 2012.. berikut calon2nye.. korang boleh vote pada ruangan yang disediakan di sebelah kanan nih ------------>


Best JDrama Actor (2012)

1. Oguri Shun 
(Rich man Poor woman)

2. Ohno Satoshi 
(The Locked Room Murders)

3. Matsumoto Jun 
(Lucky Seven)

4. Nishikido Ryo 
(Papa wa Idol)

5. Takuya Kimura 
(Priceless)

6. Seto Koji 
(Tokyo Airport, Teen Court)

7. Mukai Osamu 
(Hungry!, Summer Rescue)

8. Yamashita Tomohisa 
(Ending Planner)

9. Koike Teppei 
( Naiwa Junior Detectives)

10.Yuri Chinen 
(Sprout, Ending Planner)

11. Yamada Ryousuke 
( Perfect son)

12. Nakai Masahiro
 (Ataru)

13. Yamamoto Yusuke 
(GTO2012, Will You Marry me again?)

14. Ikuta Toma
 (Late Blooming Sunflower)

15. Masaki Aiba 
(Mikeneko Holmes no Suiri)

Best JDrama Acktress (2012)

1. Horikita Maki 
(Umechan Sensei)

2. Keiko Kitagawa
 (The Locked Room Murders)

3. Toda Erika 
(The Locked Room Murders)

4. Miori Takimoto
 (GTO2012, Hungry!,Perfect Blue)

5. Nana Eikura
 (Ending Planner)

6. Ishihara Satomi
 (Rich man Poor woman) 

7. Matsushima Nanako 
(Lucky Seven)

8. Karina
 (Priceless, Dirty Mama!)

9. Nakama Yukie 
(My Mommy is a Ghost!, Renai Neet)

10. Masami Nagasawa 
( High School Entrance Exam, I Love Tokyo Legend )

11. Aragaki Yui 
(Legal High) 

12. Emi Takei
 (Flat Out Tokyo Girl, Breathless Summer)

13. Ayame Gouriki 
( Beginners!, Teen Court, W no Higeki)

14. Fukada Kyoko
 (Tokyo Airport)

15. Mizukawa Asami
 (Becoming Doctor at Age 37, Tsumi to Batsu)

korang boleh undi sorang je keh.. hihi.. selamat mengundi ^^

Thursday, 9 June 2011

aktorJ~ Miura Haruma

Konnichiwa!! ari tu aku de citer pasal Aragaki Yui... heroin dalam movie popular 'Koizora'... skang ni kite selidik disebalik heronya,, Miura Haruma... aktor fav aku.. haha.. sebab pe... sebab style lah dia nih... lahir tahun same 1990... same umur 21.. cume tua sikit beberapa bulan...

Biodata

Nama : Miura Haruma
Profession: Pelakon dan penyanyi(group band Brash Brats)
Tarikh lahir: 5 April 1990
Asal: Ibaraki, utara Jepun
Tinggi: 173cm
Berat: 63 kg
Jenis darah: AB

** berat & tinggi dah same ngan aku... hahaha... xtipu XD....

Haruma adalah sebahagian daripada agensi Amuse... turut menjadi ahli sebuah band group J-pop, Brash Brats... Dia mula berlakon sejak berumur 7 tahun ketika itu memegang watak dalam drama Agri... pada waktu itu dia menyertai Tsubaka's Actor Studio... apabila studio tu dah tutup,, dia bersama ahli kumpulan Brash Brats join agensi Amuse...
popular dengan watak Takagi Fujimaru dalam drama Bloody Monday..

Lama kelamaan Haruma semakin aktif berlakon dan semakin jarang bersama kumpulan Brash Brats... Popularitinya meningkat menerusi drama Gokusen 3, Fight, Binbodanshi, Samurai High School, Bloody Monday 1 & 2 dan terbaru Taisetsu na koto wa Subete kimi ga Oshiete Kureta bersama aktress jelita Toda Erika... Haruma makin popular menerusi Filem paling popular tahun 2007, Koizora... Lepas tu Haruma muncul dalam Crow Zero 2 dan Gokusen the Movie dan yang terbaru dalam filem romantik Kimi ni Todoke

Miura Haruma tamat pelajaran di Sekolah Tinggi Hirokoshi di Nakano, Tokyo pada 19 Februari 2009... berkawan rapat dengan Sato Takeru yang turut sama berada dibawah agensi Amuse dan bersama-sama pergi ke New York untuk satu rancangan dokumentari...

Penghargaan yang pernah diterima;
- Rookie of the year~ 2009 Elan D or Award
- Rookie of the year~ 2008 Japan Academy Prize
Stylo dengan cara dan fesyen tersendiri.. nampak simple je but nice... keep it up Miura Haruma...

iklan komersial terbaru Miura Haruma..

drama terbaru,, Taisetsu na koto wa Subete kimi ga Oshiete Kureta