Monday 25 April 2011

J-pop vs K-pop... mane lagi best


Konnichiwa!!.. Anyong!!.. aik.. btol kew.. hentam je lah... hahaha.. yo minasan,, korang sume.. aku ada satu soalan... J-pop ngan K-pop mane lagi best.. haha.. nape tetiba lak wat soalan cm ni.. kontroversi nih... huih.. mmm... tapi pada aku J-pop dan K-pop ada keistimewaan sendiri.. Aku lebih minat rentak J-pop berbanding K-pop.. sebabnyer... aku sendiri pown xtaw.. haha..

bagi aku J-pop paling best... mmg best.. dgr selalu pown xbosan walaupun xpham sgt lirik sebab dalam bahasa Jepun.. Rentaknya pelbagai,, ade R&B, Rock, Anime dan byk lagi.. setiap artis dan group ade identiti sendiri mcam Arashi, Kat-Tun, Yui, Aqua Timez, Otsuka Ai, Utada hikaru, Scandal, News, Superfly, Spyair dan banyak lagi... kalu korang perasan atau faham dengan seni kata lagu,, lagu2 J-pop ni xbyk pown berkisarkan pasal cinta... xmcm lagu melayu.. kalu nak popular mesti berunsurkan cinta mcm lagu isabella, purnama merindu, puncak kasih, bukan cinta biasa, aku cinta padamu dan banyak lagi.. lagu2 J-pop lebih menyentuh pasal kehidupan, alam semula jadi, keluarga, friendship dan lain2... kalu pasal cinta tu ade tapi xder la byk sgt.. Lebih kepada nasihat dan peringatan...

kalu K-pop aku xtaw sgt.. tp rentak K-pop lebih rancak.. ape yg aku perasaan rentak lebih kurang sama.. sume artis dan lagu ade tarian tersendiri.. video klip lak gempak2... mesti seronok bila ditonton... menarik sekali.. berbanding dgn J-pop kdg2 tuh lagu best tp video klip simple.. mmg simple tp kalu diamati dengan liriknya skali ade msj yg cuba nak disampaikan... hmmm itu pada pemerhatian akulah... pandangan aku...

So,, J-pop atau K-pop yang best??
yang ni aku amek dari satu website pasal J-pop... undian pasal artis J-pop vs artis K-pop.. kebanyakannya artis J-pop lebih popular.. kalu lihat kat atas,, Arashi lebih popular berbanding Super Junior... Yui!! sugoi2.. lagi ramai peminat berbanding dengan wonder girls... hmmm..
***ini sekadar hiburan semata-mata** hak3x..

5 comments:

  1. sebab tu lama website jpop bukan kpop sebab tu artis jpop popular....

    ReplyDelete
  2. yg gmbr kat atas tu DBSK group Korea la... haish nak compare wat r betul2... (aku tetap suka KPOP wlu ada 1000 website kata JPOP lagi best)

    ReplyDelete
  3. ye ye what ever. nak bandingkan BB dengan Kat-Tun, of koslah Kat-Tun wins dan dan la Kat-Tun kuar dulu kan? SUJU dengan Arashi? deffak is this? mana boleh, Arashi is legend! nak cari lawan pun kasi adillah. but TVXQ one, x terperanjat pun. yeah, most of korean singers can sing Japan song. that is why i love korea.

    but, bravo. selalunya peminat j-pop/k-pop masing2 akan bash each other. tapi kau sangat bagus tak kutuk2 k-pop. sumer org ade cita rasa tersendiri. dan yang lain should respect what their likes. oh yea, satu2nya penyanyi lagu korea yang aku suka adalah Azu. Japan artist that i respect the most.

    ReplyDelete
  4. aku suka dua2.. serius, aku peminat fanatik FLOW and at the same time, i'm a k-popers also.
    dua muzik ni mmg berlainan terutama dr lirik dia..
    J-POP lirik dia penuh kata2 semangat, don't give up, just carry on what ever you doing even the world bashing u..
    itu kelebihan J-POP.
    kalau K-pop pulak, lirik dia lebih pd happy2.. sometimes byk jugak yg romantik.. plus dgn dance dia n muka yg baby face n flower boy, sape yg xminat? *tak dinafikan it's not their original face. HAHAH, itupun sbb industri mereka perlukan penghibur yg sempurna dr hujung rmbut smpai hujung kaki..
    alah, kalau bash each other pon, smpai ke sudah tak siap.. sokong aje muzok pili masing2.. nk support dua2 pun ok ape.. mcm aku. Hehe.. J-POP n K-POP terbaik !

    ReplyDelete