Friday 24 December 2010

Akemashite Omedeto Gozaimasu!!

Mount Fuji, Japan.. cantik an.. hope satu hari dpt tgk Mount Fuji yg realitinye... harap2,, moge2..hehe

Assalamualaikum.. konnichiwa!!
Akemashite omedeto gozaimasu! (あけましておめでとございます)... bermaksud Selamat Tahun Baru! rasenyer xterlalu awl utk aku ucap slamat tahun baru nih... post aku kali ni bertarikh 24 Disember 2010.. ini bermakna ada 6 hari lg meniti sisa tahun 2010 sblom memasuki era baru 2011... rase sedih pon ade.. mcm kejap je tahun 2010 nih berlalu... mcm2 peristiwa sedih, pahit, gembire yg aku tempuhi tahun nih...tp bg aku tahun 2010 ni byk dugaan yg menimpa... huhu... tahun ni lah aku kena masuk wad akibat demam denggi... dh tuh 2 paper final aku terpakse tangguh... kena amek sorang2 tatkala mmbr2 sume dh pulang ke kg halaman.. xlame pastuh,, terlibat dlm satu kemalangan.. naseb baek xcedera,, tp kereta yg dipandu lak rosak teruk teruk... huhu... naseb baek x kena saman polis.. akan tetapi,, pihak insurans lak denda aku sbb terlibat dlm kemalangan sblom usia 21 tahun.. rm200 melayang... kena cari kerja nk tampung perbelanjaan.. dpt kerja kat restoran korea,, BBQ Chicken.. ok lah.. tp masalah lak dpt manager yg membebel 24 jam.,, sorng wat salah,, abeh satu restoran kena marah,,termasuklah customer..huhu... hmmm... pointer aku dlm sem nih xbrape bagus... xtaw lah ape yg xkena.. dah study, doa dan tawakal.. tp resultnye agak mengecewakan.. xde rezeki lah kowt.. xpe lah sem dpn usahe lg.. =)... yg agak hairan nye jugak,, duit belanje aku tahun ni cepat sgt abes... blom lg masuk final dh kering kontang.. hmmm.. huhu.. dlm bab persahabatan pon aku byk diuji,, kdg2 aku jd hairan semalam elok je bergurau senda,, alih2 lps tuh terus senyap... kalu xditegur,, xbercakap..huhu.. dlm bab mcm nih aku slalu menyalahkan diri sendiri.. mungkin kesilapan dr aku gak,, terlepas ckp ke,, ape ke... huhuhu... hmmmm... mcm2 dugaan lagi lah... mungkin dlm setiap dugaan yg diberikan Allah itu ade hikmah nyer.... huhuhu....

ape2 pon aku tetap rase seronok disepanjang tahun 2010 nih... seronok berada di parit raja, seronok berada di uthm, seronok bersama ngan member2, g jln2 smpi ke JB, Melaka, Gunung Ledang, Bekok, Muar, Rengit... hahaha.. rasenyer tahun nih 4 kali g JB... awl tahun tdo umah Shahrul,, dia bwk aku g jln2 JB... huhu... pastu 2 g kenduri umah adek.. raye ari tuh,, aku g umah shahrul ag ngan umh anan,, g beraye... kali ni drive sendiri,,, hahaha... pastuh g JB lagi beraye umah adek.. tp slom tuh sggh umah shahrul jp.. hahaha.. hapal dh beb jln kt JB tuh.. hahaha... Sem ni gak wat keje giler..hehe.. g jln smpi gunung ledang.. xpuas g jln muar lak.. xpuas ag.. g pntai minyak beku... dh puas baru balik smula ke pt raja... hahaha.. time mggu study lak tuh... yg paling xleh lupa time wat jamuan raye utk klas ddt ngan ddm... masak sendiri kowt... perghhh.. meriah2! ade satu peristiwa dlm jamuan ni yg aku mmg xleh nk lupa.. haduyai... malu ar nk citer.. hahaha...

Tahun 2010 dlm kenangan... heee... hope tahun 2011 mmbawa lebih keceriaan.. huhu.. dh smpi ke penghujung sem... xlame lg sume dh nk berpisah... bwk haluan masing2 pulak... huhu... mesti sedih an nnt... bak kate pepatah Jepun... setiap pertemuan adalah permulaan bg perpisahan... btol latuh,, setiap pertemuan ade perpisahan.. tanpe pertemuan xwujudlah pepisahan.. hope di semester yg terakhir byk kenangan manis yg dpt dipahat sblom berpisah.. huhu

Kepada pembaca2 blog themasterzul.blogspot.com,, terima kasih atas sokongan anda,, terima kasih kpd yg dh jd follower,, terima kasih kpd yg rajin komen/ bg pendapat/ idea... terima kasih kpd yg beri teguran,, terima kasih kpd yg sudi singgah.. kalu ade ape2 cadangan utk penambahbaikkan blog ni,, bgtaw je... insyaallah akan dibaiki mane yg kurang,, hehehe... thanks a lot,, arigatou gozaimasu!! kamsi hamnida!...
stakat nih 85% mengundi drama Jepun lg best dr drama Korea... hehehe... serta 75% memilih drama Bloody Monday 2 sbg drama paling best diikuti drama Yamato Nadeishiko Shici Henge ngan drama Tumbling... hehe... thanx kpd yg votes... tujuan votes2 ni,, aku nk taw drama2 fav pembace blog nih,, dismping tuh nnt dpt lah membantu member2 kite yg blur nk tgk drama pe yg best berdasarkan votes nih.. hehe.. sharing is caring...~

**may be ni post yg terakhir utk tahun 2010... sje wat awl takut broadband kena potong... mls nk byr bill celcom broadband nih... dh la connection slow,, kena byr smpi seratus... wat sakit ati je... dh la ngah xdek dwet nih.. hehehe.... akimashite omedeto gozaimasu!

1 comment: